lördag 16 maj 2009

lördagslyx

Färsk grön sparris, en lagom blodig biff, stor sallad, vin och choklad. En bra middag tillsammans med familjen. (Nej, sonen fick inte blodig biff, han fick köttfärsbiffar med paprika i och salladen kompletterades med pasta.)

Min kropp har försökt säga ifrån länge men jag lyssnade inte. Inte förrän kroppen började skrika. Eftersom det (tack och lov) var falskt alarm så har jag ändå svårt att ta det till mig. Men jag försöker. Idag sov jag en timme tillsammans med sonen. Det räckte inte för att kompensera för högt jobbtempo i 12 dagar i följd. Men det hjälpte lite. Vin och choklad är inte bra för kroppen och jag måste ta hand om kroppen. Men jag måste ta hand om själen också. Så jag gör lite av båda. Sover, dricker vin och har tillbringat större delen av dagen utomhus med familjen. Det gör gott.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Att ta hand om själen är minst lika viktigt när man är slutkörd!
Vin och choklad lät som bra medicin tycker jag

e sa...

jen: Ja, just igår tror jag det var bästa medicinen. Jag får ta hand om kroppen idag istället.

Anonym sa...

Färsk sparris!! I love! Vad gott. Vi premiärgrillade i helgen och det var gott. Kram

Anonym sa...

Ta hand om kroppen och späk dig lite extra med vin, choklad och grön sparris... Skit i att känna dig tråkig om du somnar - du behöver sova. Jag har slutat be om ursäkt att jag somnar framför TV'n och min underbare pojkvän fattar att jag är trött och behöver vilan och ger mig väldigt sällan dåligt samvete... Usch, det är vidrigt att känna sig utarbetad men snart kommer sommaren, ljuset.