söndag 19 april 2009

helgavrundning

Vi struntar i tacos och liknande på fredagar. Sonen gillar inte kryddningen. Däremot så bakar vi pizza i princip varje söndag. Inte jättenyttigt men faktiskt inte jättonyttigt heller. Lite olja i degen och sparsamt med riktigt god mozarella på toppen. Och hundra gånger godare än alla flottiga förortspizzor som jag inte kan tänka mig att äta längre. Eftersom det sällan går åt några groteska mängder vin på helgerna så brukar det finnas en slurk kvar på söndagkvällen (flaska inte box, hade det varit box hade det varit ganska ansenliga mängder som gått åt). Perfekt att avrunda helgen med. Nu har jag sett Filip och Fredrik (jag gillar), tvätten är hängd, har bestämt vilket bröd jag ska baka imorgon (detta är ingen rutin, vill bara belysa min präktiga sida) och nu ska jag lägga mig i den nybäddade sängen med en bok. Låt mig slippa stressdrömmarna i natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter mysigt med hemlagad pizza. Det är sällan man testar. Har svårt för det där med att det ska vara speciell mat på speciella dagar (även om dottern haft kyckling på menyn nästan varje fredag sedan urminnes tider).
Filip & Fredrik kikade jag på med ett halvt öga. Gillade inte, skämskudde kom fram lite...
Ska också snart nanna kudden, och fortsätta läsa den bok du har i din högerkolumn. Jag bara älskar Joyce Carol Oates!

Daniel sa...

Pizza e ju smaskens.
Plus en bra bok å fin sömn.
Hoppas du e utvilad idag!

Kerstin sa...

Och jag ÄLSKAR hemmagjord pizza...

e sa...

pratkvarnen: Testa hemlagad pizza, sjukt enkelt, sjukt snabbt och sjukt gott. Receptet i Vår kokbok är jättebra. Apropå boken i marginalen så har jag lagt av. Jag bara fastnade i den trots att jag gillade den och trots att det är min favvoförfattare.

daniel: Välkommen hit. Mja, sömnen gick faktiskt åt helvete men sedan dess har jag fått sova ut.

kerstin: Det är galet gott!