lördag 29 augusti 2009

läst: är det någon där?

Är det någon där? av Marian Keyes
Har aldrig varit något Keyes fan. Hade bara läst Vattenmelonen tidigare och den gillade jag inte alls. Är det någon där? var trevlig. Kan inte avgöra om den är bättre än Vattenmelonen eller om jag bara tajmade boken med rätt humör. Kombinationen galen irländsk familj, New York och en lättsmält historia föll mig i alla fall i smaken. Kommer inte rusa iväg och köpa fler Keyes just nu men när andan faller på kanske det blir en till.

2 kommentarer:

Tova sa...

Hm, tyvärr minns jag inte namnet (är sämst på att kolla upp namn på caféer), men det ligger alltså på Vasagatan nästan mittemot Espresso House.
Får förresten ta och läsa "Är det någon där?" snart. Min pojkvän läste ut den för ett tag sen och jag känner just nu för något lätttuggat efter en period av diverse tungsint litteratur ;)

e sa...

tova: Rekommenderar "är det någon där" som lättsam läsning, funkar utmärkt om man inte har större krav än så :)