lördag 3 maj 2008

smulor i sängen

Det brukar hävdas att smulor i sängen är jättehemskt. Spik i foten säger jag då. Det är ingenting mot sand i sängen. Och smågrus. Vet inte hur det hamnat där men det är inte helt oväntat eftersom sonen tar med sig halva sandlådan in varje dag. Vi har sand i hela lägenheten. Och sandlådesäsongen har bara börjat...

För övrigt har dagen varit toppen men kvällen ganska miserabel. Är jättetrött (tidig väckning av pigg son i över en vecka - snittar 5-6 timmar sömn/natt - börjar bli ohållbart), har ätit glass för att trösta mig själv och få i mig socker för att bli pigg så jag skulle orka jobba efter att sonen somnat. Nu mår jag illa och tror jag ska gå och lägga mig och därmed få en kroppspeeling på köpet. Imorgon ska jag byta lakan.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

haha, men det ar ratt, du ser det positiva i sandgrusen i alla fall :)

e sa...

yogamamma: Man har inte så många andra alternativ än att gilla läget om man inte orkar byta lakan :)

Anonym sa...

Gratis kroppspeeling är inte fy skam. Såg att länken till mig är fel, du får gärna rätta till adressen.

e sa...

en mölnbobo: Eller hur som småbarnsförälder har man ju inte tid med spa och sånt då får man ta vad man har ;) Jag har ändrat adressen nu.