söndag 22 juni 2008

midsommar i kubik

Sonen har firat sin andra midsommar. En midsommar med blomsterkrans i håret (i alla fall ca en halv minut), sin första korv med bröd och massor av dans. När vi kom till fetsplatsen spelades lite pausmusik och sonen tog dansbanan i besittning direkt. Helt ensam snurrade han runt, runt tills han blev så yr att han trillade omkull. Det upprepades gång på gång och resultatet blev ett antal stickor i händerna. Dock inget som hindrade honom. När ringlekarna kom igång var han ordentligt uppvärmd och vägrade gå därifrån förrän de var slut. Vi avslutade med att vinna ett mjukdjur som han kramade hårt trots att han var så trött att han nästan somnade i vagnen. Sedan var det dags för grillning och mer lek och bus innan sonen somnade alldeles utmattad.

Helgen har också bjudit på en tur på trehjuling (med assistans både för att sitta kvar och komma framåt), att själv få välja jordgubbar ur skålen (valde givetvis den största och gav sig sedan inte förrän skålen var tom) samt hans livs första smultron. Jag vet att det låter lite uttjatat men det blir mer sommar tillsammans med barn.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Midsommrarna var så mycket roligare när man var liten, men blomsterkrans i håret och en korv-med-bröd i handen. Åh, vad jag är sugen på korv med bröd....

Anonym sa...

...och dessutom får man ta igen det där man eventuellt missade som liten, när man själv får barn. Man får hoppa som en groda, man får spela basfiol och flöjt och raska över isen. Min snart sexåring vägrar vara med i dansen och tycker mest att hennes mamma är pinsam...

Camilla sa...

Åh va mysigt det låter, precis så som jag ville ha det..

e sa...

matilda: Korv med bröd är gott! Jag snodde lite från sonen när han inte märkte.

gammelmamman: Ha, ha. Det är underbart att få chans att vara pinsam förälder. Sonen har inte kommit dit än att han förstår att jag är pinsam.

camilla: Det var mysigt. Dock med mygg om det kan hjälpa :)