tisdag 10 juni 2008

noll koll

Lite förvirrat lyfte jag näsan från (jobb)datorn och frågade mannen som kollade på kvällens match: "Det är bara två perioder i hockey va?" "Det är fotboll, och jo det är två. Brukar kallas halvlekar" svarade mannen pedagogiskt och lite uppgivet. Till saken hör att jag verkligen gillar hockey. Fotboll - not so much.

Just nu har jag inte så mycket koll på någonting. Det är nog inte så mycket bloggtorka jag har drabbats av som jobbmonsun. Jag jobbar, jobbar, jobbar. Försöker hinna med sonen. Hemmet är ganska mycket kaos. Lyckades missa datum för räkningarna (brukar inte hända). Är väldigt trött. Och stressar över att jag är trött och därmed underpresterar. Fokus närmaste veckorna är jobbmarathon tills det är dags för semester. Och att när jag inte jobbar umgås med familjen. Gräva i sandlådan och käka jordgubbar (sonens nya favorit). Och kanske läsa ut den där boken som har hängt i högermarginalen väldigt länge nu. Jag har saknat både mina bloggkompisar och mina verklighetskompisar. Men tiden räcker inte just nu. Kanske hinner jag blogga lite. Om inte annat för att rensa hjärnan. Och jag kikar in på alla bloggar då och då, det kan jag bara inte hålla mig ifrån.

Inga kommentarer: