lördag 28 februari 2009

lyxshopping

Det finns ingen logik när det gäller vad jag tycker är orimligt dyrt eller helt ok att lägga massor av pengar på. Jag kan köpa en svindyr väska, lägga en massa pengar på mat och resor utan problem men när det kommer till smink så köper jag ofta billigt skit. Ja, skit. För det är ofta dålig kvalitet. Läppglans tex. Jag har sammantaget lagt ganska mycket pengar på billiga läppglans som knappt går att använda (och därmed är pengar i sjön).

För ett tag sedan fick jag syn på id bare minerals buxom lips och någonstans i bakhuvudet kom jag på att jag läst om den hos Lipglossbitch. Så jag tänkte den måste vara bra. Fin färg och dyr - måste rent logiskt vara bra. Jag slog till. Och så fick jag ångest för jag kom ju inte ihåg om det stått att den var bra eller dålig...

Det visade sig när jag tittade närmare att det inte var ett vanligt läppglans utan en lip plumper. Det är inte vad jag behöver. Men faktum är att den är riktigt bra och har fin färg och känns väldigt lyxig. Kan vara så att jag skaffat en last till.

2 kommentarer:

Camilla sa...

IDs läppglans är det enda jag kan ha utan att få supertorraläppar. Plumper låter ju king! så slipper man puta ;)

e sa...

camilla: Sant, det är faktiskt skitjobbigt att gå och puta hela tiden ;) Faktum att det var någon vaniljgrej (äkta förstås) i som är lite beroendeframkallande.