lördag 22 november 2008

nööööö!!!!

Eller snö som vi lite äldre i familjen säger. När vi kom ut på gatan stod sonen alldeles stilla och kollade på det konstiga vita som var på marken. Sedan blev det full fart. Känna på snö, smaka på snö, springa i snö. Alla de vanliga sakerna han gör ute gjordes under förtjusta skratt. Allt var lite roligare. Och snön ligger kvar. Det är underbart.

När de stora flingorna föll utanför fönstret i morse så frågade jag mannen om det var för tidigt för julmusik. Ja, slog han bestämt fast. En vecka till får jag vänta. Efter en liten stund mjuknade han och tyckte att det kanske inte var så farligt. Det visade sig att han egentligen fortfarande var emot att lyssna på julmusik men hade blivit orolig för att ett bestämt nej till julmusik skulle minska hans chanser att få dricka glögg ikväll. Som om jag skulle säga nej till det. Jag har ju glöggfuskat i en vecka.

2 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Ja visst blev det lite mer troligt at det blir jul snart nu när snön kom. :)
Jag har en liten undersökning på min sida i dag, är du som jag seg som gröt på kvällarna eler pigg som en liten lärka som min man är???? Snälla svara, jag vill gärna veta hur det ligger till bland folk runt omkring mig. Dessutom vill jag se om jag eller min man vinner denna tävling som är vääääldigt intern

e sa...

fru tattoo: Väldigt mysigt. Jag kommer och röstar. Må bästa sidan vinna.