lördag 15 november 2008

utan sinne för proportioner

Idag har jag besökt Ikea utan mannen. Förra gången det hände blev det ett mindre lyckat köp av kökslampa. Idag slog jag till igen. Tänkte att det skulle vara mysigt med en ljusslinga. Så jag köpte en fin med stjärnor. Tänkte inte på att kolla hur lång den var. Började ana oråd när jag skulle hänga upp den. Tittade på förpackningen - 14,8 meter!! Det är jättelångt!! När jag brottats med den en stund bestämde sig sonen för att hjälpa mig. Det gick inte bättre för det. Nu är den i alla fall uppe. Det ser inte klokt ut. Men sonen tycker det är fint.

Snart nattning och sedan Sex and the city (filmen) och B&J halfbaked. Jo, just det - jag har fortsatt bryta mot principer. Köpte julskum på Ikea.

2 kommentarer:

Frida sa...

Mmmm, halfbaked, den åt vi också i går. Godaste glassen!

e sa...

frida: Eller hur. Den är absolut bäst i glasskylen och är den näst godaste B&J har gjort (den godaste chocolate therapy finns inte i Sverige längre :()