måndag 11 februari 2008

en kvart

Jag brukar träna till och från och mår bra när jag gör det. Sedan sonen föddes så har det bara varit promenader och lyft med tung bebis. Nu känner jag att jag behöver träna igen men jag lyckas inte ens lura mig själv att jag ska ta mig den tiden. Efter jobbet vill jag hem och träffa sonen och sedan kommer jag inte ta mig iväg igen. Men nu har jag hittat något som fungerar. Och det tar en kvart. Femton minuter med Paolo Roberto. För någon vecka sedan var det ett träningsprogram i DN som han tagit fram. Det passar mig utmärkt. Dels så komer jag alltid ha en kvart och dels så är boxning (där passet har sitt ursprung) den träningsform jag gillar bäst. Visst vore det bättre med mer träning men det här får duga så länge. Så nu dejtar jag Paolo en kvart om dagen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, lite vidareutveckling, tack! Vad går denna fina träning ut på? Jag vill också!

Yogamamma sa...

o Paolo är ju en helt okej dejt faktiskt. Ja, mer än okej :)

e sa...

gammelmamman: Lite skuggboxning, lite jumping jacks, lite armhävningar (jobbigt). Gå in här och scrolla ner en bit så ligger programmet som pdf http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=735037
Självklart blir man inte stålmannen men det är bättre än inget.

yogamamma: Inte dum alls :)

Frank och jag sa...

Åh vad bra med en länk, jag blev själv sugen att kolla in vad det var då jag läste ditt inlägg!

e sa...

frank och jag: Har man lite tid så tycker jag det är kanonbra träning enligt bättre än inget principen. Hoppas du gillar det.