tisdag 26 februari 2008

svart hål

Tidigare har jag bråkat om att alla som har bloppisar är små människor och att det inte finns något för mig. Jag måste ta tillbaka det för jag har fyndat. Sara sålde sin finfina Åsa-väska och hon blev min. Nu har Åsa hängt med på helgresa, till jobbet och varit med på middag och vi trivs så bra ihop. Det finns dock en liten nackdel. Åsa är väldigt rymlig. Som ett svart hål. Jag går omkring med laptop, mapp med papper, ett par tidningar och lite annat grejs och skulle lätt kunna stoppa i lika mycket till (nästan i alla fall). Praktiskt men väldigt tungt. Jag funderar på att ta vilodagar då jag använder andra väskor.

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

vad är en Åsa-väska??

Anonym sa...

Livsfarligt med stora väskor, de blir så tunga :-)

e sa...

yogammamma: En Åsa Westlund med kurbitsar på. Samma Åsa som gör fina träskoinspiererade högklackade. Med kurbitsar på. Tjallamalla säljer hennes grejer. Finfina :)

anna och melvin: Det är helt osannolikt hur mycket som går att proppa i. Och så behöver man ju aldrig packa ur eftersom allt ryms :)