söndag 10 februari 2008

på glid

Jag hade trott att det skulle bli tufft för förhållandet att få barn. Men det blev så mycket lättare än jag trodde. Kanske just för att jag trodde att det skulle bli tufft. Och jag har kännt mig trygg i det. Att det har gått så enkelt. Men nu inser jag att det är väldigt lätt att tappa bort varandra ändå. Hur stabilt förhållandet än är. Det går så mycket energi och kärlek till den där lilla människan. Så mycket att man glömmer bort varandra fast man inte vill. Det är absolut ingen fara. Vi har det bra. Men det börjar bli dags för den där vuxenhelgen nu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle göra vad som helst för en vuxenhelg. Eller kväll. utan hockey, utan nåt.
Förmodligen skulle vi stensomna, båda två ;)

Anonym sa...

du har så rätt! man märker inte alltid hur det går till med helt plötsligt märker man att man behöver ägna sig mer åt varandra.

Kram,
AnnaSv

e sa...

hedgehog-sara: Skillnaden är väl att jag gärna skulle gå på hockey ;) Men bara om det är i Globen. Och vi skulle nog somna vi med, men en hel natts sömn skulle inte vara så dumt det heller :)

annasv: Jag tycker det är lite läskigt att det bara händer. Tänk om man inte tittar upp och märker vad som är på gång förrän det är försent.

Anonym sa...

Ja, som du vet: kunde inte sagt det bättre själv...

Yogamamma sa...

Jag och mannen ska ha lyxtid tillsammans på lördag. Signes mormor är på besök och mannen och jag ska gå på musikal och äta tapas. Jag läääängtar.
Kram till dig.

e sa...

kaffeflickan: Ja, fy fan. Kram.

yogamamma: Vad härligt det låter och skönt att ha något att se fram emot. Kram.

Skilda Pappan sa...

Oh, ta den där vuxenhelgen. Snart!

e sa...

skilda pappan: Ja, det börjar bli väldigt angeläget.