fredag 18 april 2008

turist

Promenad genom soligt Stockholm. Ett glas kallt, fruktigt vin. Ytligt prat. Promenad genom en ännu soligare och fantastiskt vacker stad på väg till tunnelbanan. Jag har tillbringat en och en halv timmer som turist i mitt gamla liv. På väg till tunnelbanan så ville jag inget annat än smita in på en ny bar och ta ett glas vin till och sitta där hela kvällen.

Men jag gick hem och det var underbart att hinna busa lite med sonen och äta middag med mannen. Det är jobbigt att vilja ha kakan och äta den. För tillfället är jag aldrig riktigt nöjd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där lät HELT underbart! En perfekt fredag!

Kram,
AnnaSv

e sa...

annasv: Det var jättelyxigt att få ta ett glas vin efter jobbigt. På det sättet är det kanske tur att den inte blir så ofta för då känns det ju inte lyxigt längre :)

Anonym sa...

Hur ofta är man egentligen riktigt nöjd... Njut bara, säger jag! Utan dåligt samvete.

e sa...

gammelmamman: Du har rätt man är för 17 nästan aldrig nöjd :)