fredag 15 augusti 2008

dag 3

Inskolningen går fortfarande i huvudsak bra. Sonen är glad och kombinerar eget utforskande med lek med andra barn. Vilan går sådär. Jag är stressad över att han har svårt att somna. Min stress beror på att jag inte är där. När han har svårt att somna hemma (vilket händer ofta) blir jag inte stressad. Men nu när jag inte är där och ser hur det går så är jag jättestressad över att han måste fixa det utan mannen på tisdag. Positivt är att han idag hade vaknat under vilan, satt sig upp och tittat sig omkring och sedan lagt sig och somnat om (utan att han kunde se mannen). Det måste tyda på att han ändå känner sig trygg där. Förutom sömnen går alltså allt bra.

Nu ska vi ha helg. Den inkluderar övernattande vän, brunch hos andra vänner, vita huset på dvd (os går ju inte att titta på) och en del jobb.

2 kommentarer:

No-one sa...

Oooh, Vita Huset - min favoritserie! Vilken säsong är ni på?

e sa...

pixalexia: Vi är bara på säsong två än så vi har mycket kvar att njuta av. Jag har sett delar men aldrig lyckats följa en hel säsong så för mig är mycket nytt.