torsdag 14 augusti 2008

halvvägs

Nu är halva inskolningen avklarad. Eller andra dagen. Det hade gått bra idag också. Tog lite tid för sonen att somna men han hade inte varit ledsen. Mannen upplevde att sonen gick iväg mer själv idag. Han hade ägnat sig åt att utforska omgivningarna men hade även sökt kontakt med andra barn. En av fröknarna (jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla dem om jag inte säger fröken) hade sagt till mannen att hon tyckte att det gick jättebra. Vi hade trott att han skulle gilla dagis men man vet ju aldrig. Och vi vet ju inte hur han reagerar när mannen lämnar honom och går till jobbet nästa vecka.

En positiv sak som jag glömt skriva är att kocken lagar nästan all mat från grunden, det är hembakat bröd till mellis etc. Bättre än jag hade vågat hoppas.

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Låter kanon - du/ni skall se att det kommer att gå bra även i fortsättningen!

Yogamamma sa...

Vad skönt att det går bra. Vi börjar ju vår inskolning på måndag och det ska bli jätteintressant att se hur det blir.
Och vad kul med maten. BONUS!

Anonym sa...

Vad härligt att inskolningen går bra. Jag är så nyfiken på hur det ska gå för oss när det är Melvins tur. Kanon med maten också.

Varför kan du inte kommentera i min blogg? Blev lite nyfiken. Maila mig och berätta varför. Vet att en del haft problem att det kommer text över skicka knappen...

e sa...

det mörka hotet: Jag hoppas och tror att det ska fortsätta bra men man vet ju inte.

yogamamma: Det ska bli spännande att höra om er inskolning, hoppas du berättar. Kul att vi är några som gör det här ungefär samtidigt.

en mölnbobo: Det ska bli kul att följa Melvin sedan när det blir dags. Det här med maten var verkligen en positiv överraskning.