fredag 5 oktober 2007

illa, jag mår illa

Nejdå, jag är inte gravid. Det är min trogna följeslagare magkatarren som är tillbaka. Efter år av tabletter hit och dit så fick jag bukt med den genom att slänga alla mediciner, börja äta regelbundet, minimera kaffe och alkohol samt stressa av. Har mått bra i flera år. Nu är den tillbaka. Mår konstant illa. Bovarna heter sömnbrist (kombinationen utebliven sömn och den överdrivna kaffekonsumtion den leder till) och höghastighetsätning (slänger i mig maten medan jag matar sonen alt. gör 1000 andra saker samtidigt). Det är definitivt inte mental stress det beror på för lugnare än så här har jag aldrig varit. Sömnen är det inte jag som bestämmer över. Alkohol dricker jag i stort sett aldrig längre (ffa pga sömnbristen). Alltså är det slut på kaffedrickandet närmaste tiden. Och fokus på lugna måltider. Förutsättningarna att lyckas bli av med magkatarren är betydligt större den här gången men koffeinabstinensen kommer inte bli kul varken för mig eller omgivningen.

Inga kommentarer: