onsdag 31 oktober 2007

simäster

Mannen och jag reste mycket innan vi fick barn. Sedan sonen föddes så har jag inte känt någon längtan efter att resa. På senare tid har respirret dock gjort sig påmint och krävt tillfredsställelse. Nu har vi precis kommit hem från några dagar i Köpenhamn. Helt underbart. Precis vad vi behövde. Eftersom vi gick upp tidigt med sonen och sedan gick ut på promenad direkt efter frukost så har vi hunnit med massor. Sonen gillade konstmuséer. I alla fall de med skulpturer. Framför allt tyckte han att det var toppen att vara med båda sina föräldrar hela tiden. Hela familjen har fått nya kläder. Danska barnkläder är finfina. Vi har ätit smörrebröd (det är så fantastiskt gott) och massor av annan god mat. Det var så skönt att få vara bara vår lilla familj borta från vardagen. Och det är bara att inse, respirret som jag trodder försvunnit kommer alltid att finnas där men just nu behöver jag inte åka så långt för känna mig nöjd.

7 kommentarer:

Yogamamma sa...

danskarna är grymma på mycket men smörrebröd och barnkläder slår det mesta.
Låter som ni haft urmysigt, det var ni värda!

Anna sa...

Vad härligt att åka bort hela familjen. Vi ska på hotellweekend sista november, vi brukar utnyttja våra Coop checkar och nu blir det Norrköping.

Förresten får du gärna ändra i din länklista så det står en Mölnbobos Liv istället :-)

Trevlig kväll

e sa...

act as if: Ja, smörrebröd är verkligen ett fantastiskt koncept. Har redan abstinens. Det var var verkligen en urmysig semester.

en mölnbobo: Hoppas ni får det härligt på er weekend. Det är så skönt att bryta rutinerna och komma hemifrån. Jag ska ändra i länklistan, hade tänkt uppdatera hela länklistan samtidigt(ta bort och lägga till) men det blir aldrig av... Men jag ska ändra jag lovar :)

Frida sa...

Åh, det låter ju hur härligt som helst!

e sa...

frida: Det var jättehärligt. Och välbehövligt.

Matilda sa...

Semester är alltid välbehövligt! :)

e sa...

matilda: Eller hur. Mer semester åt folket!