onsdag 10 oktober 2007

ynk

Är ruggigt förkyld. Idag har jag önskat att jag kunnat ligga under en filt i soffan, dricka apelsinjuice och kolla på gamla TV-serier. Det går inte när man har småbarn. Har varit en supertrist mamma. Sonen har inte fått någon frisk luft. Jag har inte orkat leka ordentligt. Dessutom slog han nya rekord i korta sömnpass ,ett på 20 min och ett på 30 min ,så jag kunde inte vila under dagen. Tack och lov sov han drygt en timme i min famn sen eftermiddag så jag kunde sitta och slappa lite. Som tur var är han en liten solstråle. Det gör tillvaron enklare. Men idag var ingen kul dag. Så ringer mannen och säger att han är på väg hem. Två timmar tidigare än beräknat!! Jag fick parkera mig i soffan, han fixade mat till sonen och tog hand om honom. När sonen sov lagade mannen mat till oss och nu sitter jag i soffan och blir ompysslad och tycker livet känns lite bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckos, Själv sitter jag genomförkyld, med huvudvärk och storbölar till Grey´s anatomy helt allena. Maken är på bygget.

e sa...

kaffeflickan: Blä, det är definitivt syndast om dig. Det är så trist, och irriterande, att vara förkyld.