onsdag 10 oktober 2007

oläst - bokfemman

Veckans bokfemma är de där böckerna man vill/tänkt läsa men som det inte blivit av att man läst. Det blev en intressant studie av bokyllorna, insåg att det finns en del oläst och halvläst där.

Backlash, Susan Faludi - Den här skulle ju alla läsa för några år sedan. Tyckte den kändes lite överskattad och läste inte klart, delvis för att jag kände att jag verkligen förväntades läsa den.
Hundra år av ensamhet, Gabriel García Márquez - Jag skäms över att jag inte har läst den. Har dessutom haft den som kurslitteratur. Börjat flera gånger men jag kör fast.
Kvinnorna och staden, Kerstin Ekman - Har läst närmare 1/3 för många år sedan. Den är riktigt, riktigt bra. Men så kom jag av mig och nu känns det som jag måste börja om från början och det är för jobbigt.
No logo, Naomi Klein - Man kan inte trycka en bok med sans-serif. Det blir oläsligt! Jag har börjat men inte kommit vidare.
Oscar and Lucinda, Peter Carey - Rekommenderades på Engelska A för många år sedan. Verkar bra men det blir aldrig av att läsa den och nu har den stått i bokhyllan så länge att jag ignorerar den.

7 kommentarer:

*Malin* sa...

Hundra år av ensamhet påbörjade jag i somras... Kanske blir färdig till jul eller så. :-)

deeped sa...

Carey och Ekman har jag aldrig ens tänkt läsa. De andra har jag faktiskt läst. 100 år är kanske en av de viktigaste böckerna jag läst.

e sa...

*malin*: Jag begriper inte varför det är så svårt att komma igenom den men jag lyckas verkligen inte.

deep.ed: Nu skäms jag ännu mer över att jag inte läst Hundra år... Kanske, kanske, kanske gör ett nytt försök.

Anonym sa...

Ah, några osm jag inte ens hört talas om. Kul! Oj oj, nu blir min Att läsa-listaännu längre...

e sa...

mim: Visst är det härligt men samtidigt lite jobbigt att den där att läsa-listan fylls på hela tiden :)

Yogamamma sa...

Nu finns min bokfemma att beskåda också.
Välkommen!

e sa...

act as if: Härligt, kommer och kollar.