måndag 8 oktober 2007

ny människa

Efter några veckor med usel sömn så började jag känna mig ganska mör. Och inte så rolig. Det har varit både mardrömmar och magknip. Plötsligt så var vi tillbaka i amning varannan timme var och varannan natt. Efter att ha vant sig vid att bli väckt bara 1-2 ggr/natt så klarar kroppen plötsligt inte att bli väckt hela tiden trots att den blivit det i flera månader tidigare. Idag var jag så yr att jag inte orkade gå ut med sonen. Istället så har jag sovit först en halvtimme på morgonen och sedan en hel timme (!) efter lunch när sonen så snällt passade på att sova. Känner mig som en ny människa. Kanske tom ska orka blogga lite mer idag... Dessutom var det bara tre minuters kö när jag ringde till FK. Bara en sån sak!

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh, denna FK, jag måste också ringa, måste få klarhet i hur många föräldradagar jag har kvar, det är så luddigt på min inloggningssida.
Hoppas du får sova bättre snart, snart

e sa...

act as if: Jag förstår inte varför det är så jobbigt att ringa FK men de är ju så irriterande med telefonkö, oklara svar etc. Hoppas du får bra svar. Och jag hoppas också jag får sova mer snart :)förr eller senare så måste det ju hända intalar jag mig.