måndag 22 oktober 2007

stödhjul

Jag har fått stödhjul. Eller snarare handledsstöd. Det har gjort ont i handlederna ett tag nu. Började lite smått under graviditeten om man ska vara noga. Jag är dock inte så noga så jag har inte varit försiktig. Nu gör det jätteont. När en arbetsterapeut tog i på skarpen och sade att det kunde bli kroniskt så bestämde jag mig för att vara noga. Så nu har jag mojänger på händerna som ska se till att jag inte använder tummen och håller handlederna raka. Dygnet runt i tre veckor. Sonen kommer att älska kardborrbanden.

2 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Hoppas att kardborrbanden inte bara kommer att roa sonen, utan även få dina handleder att må bättre.

e sa...

att bli mamma: Jag tror det kommer att hjälpa. Inser hur mycket jag brukar använda handlederna nu när jag inte kan...