söndag 4 januari 2009

desperate housewife

Idag har jag lekt med sonen, rensat en garderob, bakat två sorters kakor (earl grey + havregryn/jordnöt/choklad), frostat av frysen, tvättat, bakat pizza (fixade bara degen, pålägget tog mannen hand om), läst Mumin hittar hem minst fem gånger, snäst till mannen och blivit irriterad på sonen när han har hjälpt till på ett inte alltid så konstruktivt sätt. Imorgon ska jag baka bullar och en sorts kakor, röja två garderober, tvätta, helst städa badrummet, inte snäsa åt mannen eller bli irriterad på sonen. Kanske blir semester att börja jobba på onsdag... Nu ska jag äta en av de fantastiska havrekakorna, dricka en god belgisk öl och titta på - tada - Vita huset (vi är snart klara). Och innan jag går och lägger mig så ska jag lägga tillbaka innehållet i frysen minus alla gamla konstiga saker jag hittade.

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag bakade också earl-grey-kakor i går! Mumsigt värre!

e sa...

frida: De var ännu godare än jag trodde att de skulle vara. Mannen blev helt besatt, själv är jag ännu mer besatt av de med havregryn, jordnötsmör och choklad.

Lisa sa...

låter gott! haha du verkar ha mycket att stå i just nu. Råkade hamna här när jag surfade lite.

e sa...

lisa: Välkommen hit. Ja det var lite mycket där ett tag. Lite väl husligt för att vara jag :)