fredag 16 januari 2009

listat

Camilla har utmanat mig med en bautalång lista som jag inte kan motstå. Ikväll känner jag för att sitta och frossa i frågor och svar. Alla som känner sig manade, gör den vetja.

1. Hur gammal är du om fem år? Ok, det här är en dålig fråga. 41...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Kollegan (knoll och tott, piff och puff)
3. Hur lång är du? 180 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio, Casanova (oklart varför). Just nu The Aviator men jag orkar inte kolla så Sex and the city.
5. Vem ringde du senast? Mamma.
6. Vem ringde dig senast? Syster.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Kan inte välja, fyller olika funktion.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
9. När såg du senast din mamma? Nästan en vecka sedan.
10. Vilken ögonfärg har du? Blå.
11. När vaknade du i dag? Försov mig!! 06.40.
12. Vilken är din favoritjulsång? Gläns över sjö och strand.
13. Vilken är din favoritplats? Hemma och hos mina föräldrar.
14. Vilken plats föredrar du minst? Försenat t-banetåg i rusningstrafik och förkylnings/influensa/vinterkräksjuketider.
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? På studentdagen var det självklara svaret "inte här". Det var då. Nu finns inget självklart svar.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Det där som var under sängen.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Chefen.
18. Hur stor är din säng? 180 cm vilket känns gigantiskt nu när sonen flyttat till egen säng.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar(a) mac + pc.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor.
21. Hur många kuddar har du i sängen? En till mig och en till mannen och en extra vid förkylning.
22. Vilka länder har du besökt? Belgien, Bolivia, Danmark, Estland, Frankrike, Finland, Italien, Irland, Kina, Kroatien, Mongoliet, Marocko, Nederländerna, Norge, Polen, Peru, Ryssland, Sydafrika, Schweiz, Slovakein, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Usa, Österrike.
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Uppväxtorten, Irländskahålan, Lärdomsstaden, Huvudstaden.
25. Är du social? Varierar.
26. Vilken är din favoritglass? I avsaknad av ChocolateTherapy så är det nog Half Baked.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Choklad eller frukt och bär eller ost.
28. Tycker du om kinamat? Inte fyra små rätter men gärna sichuan.
29. Tycker du om kaffe? Ja det kan man säga.
30. Vad dricker du till frukost? Oftast inget möjligen lite vatten.
31. Sover du på någon särskild sida? Med nuvarande sovarrangemang vänster.
32. Kan du spela poker? Nej, men jag kan finns i sjön.
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja.
34. Är du en beroende människa? Ja se bland annat fråga 29.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.
36. Vill du ha barn? Jag är fantastiskt tacksam över sonen.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tar mig fram på och förstår tyska om det inte går för fort. Sedan kör jag hemmagjorda varianter av bla spanska. Går sådär.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Ger lugn.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och resor.
41. Äger du dyrbara smycken? Det beror väl på var man drar gränsen. Högt affektionsvärde har de i alla fall.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Men det visas ju inget bra längre! Förutom Criminal Minds förstås.
43. Kan du rulla med tungan? Eh.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Jag har några vänner som är ganska galna.
45. Sover du med gosedjur? Nej.
46. Vad har du för ringsignal? Den här. Men bara refrängen dårå.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja. Dock nästan bara klänningar som inte funkade på sonen.
48. Hund eller katt? Katt.
49. Flirtar du mycket? Det kan jag inte påstå.
50. Kan du byta olja på bilen? Har ingen bil. Ok då. Nej.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Belfast Confidential, Colin Bateman för mig och Tokigt och roligt hela dagen, Richard Scarry för sonen.
53. Den bästa bok du läst? Kan inte välja men mycket av Joyce Carol Oates är bra.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Time (kanske inte räknas men den kommer iaf en g/v), Vi föräldrar och Family Living (måste komma ihåg att säga upp dem). Och Allt om mat som jag fått en prenumeration på. Undrar varför...
55. Dansar du i bilen? Nej.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Pinsamt men jag lyssnar nästan aldrig på radio.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Förmodligen några nu otydbara stödord under ett samtal.
58. När var du i kyrkan senast? Oj, på vänners bröllop 2006 tror jag.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Samhällskunskapsläraren kanske.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Fyra nätter i Gobiöknen.

Inga kommentarer: