söndag 18 januari 2009

ursäkta vad är klockan?

Det är inte direkt så att man kan titta ut genom fönstret och få en uppfattning om vilken tid på dygnet det är. Exakt samma skymning som när hela familjen vaknade 08.30 i morse. Sådär ja, där fick jag in det. 08.30 mina vänner. Då ville sonen gå upp. 08.30. Vi är inte bortskämda med sådana sovmorgonar så båda föräldrarna drabbades av lätt förvirring kring morgonrutiner men nu är vi på banan igen. Sonen sover middag, mannen spelar nåt spel och jag ska slurfa lite innan jag ska läsa. Har kommit av mig lite med läsandet tyvärr. Om jag läser en timme så kanske jag kommer in i det igen. Det måste ju vara mycket viktigare än att ta tag i alla måsten här hemma?! Jag har i alla fall satt igång en maskin tvätt och förberett för nästa så lite huslig har jag varit i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Sovmorgon!
Då kan man faktiskt ta att rutinerna kastas omkring lite.

e sa...

pratkvarnen: Sovmorgon kan man nästan inte få för mycket av. I alla fall när man inte är van :)