söndag 4 januari 2009

stadsvandring

Igår så gjorde vi ett besök i stan där vi kompromissade ihop allas intressen. Alla var nöjda, mannen och jag var dock helt slut medan sonen var fylld av energi.
Sonens bästa:
- gå själv på gågata
- buren varv på varv i Östermalmshallen för att titta på all spännande mat, vinnare var fisken och älghuvudena (dekorationer)
- isbjörnen och speldosorna i fönstret på Koffert, Linnégatan (sådana där gammaldags med blinkande karuseller, cirkusar etc), vi vågade inte låta honom gå in...
- lunch sittandes i soffa som en stor kille och ballong på TGI Fridays
- mellis och välja bok på Bokslukaren

Föräldrarnas bästa:
- kaffe på Sosta
- lunch på restaurang (även om vi hellre ätit på något annat ställe)
- shopping hos Anna Holtblad
- promenad genom stan
- besök i Östermalmshallen (ett varv hade räckt)
- fika på Bokslukaren (trots att det alltid blir lite kaotiskt)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en fin dag. Märkligt att det inte funkar att kommentera. Har det varit så konstant eller har det funkat lite då och då?

Vi har det bara bra här, dagisstart här på onsdag så det ska bli spännande.

Ha det gott

Anonym sa...

Vilken underbar dag!

Ibland kan jag med lite vemod minnas hur livet var med ett barn. Lite enklare. De vuxna var i majoritet. Lite mer vuxenorienterat.

Att ha sådana där dagar som du beskriver är så svårt med tre barn. Fast det finns ju andra saker som väger upp, men ändå. Jag minns hur det kunde vara.

Kram,
AnnaSv

e sa...

en mölnbobo: Det funkade ett tag men nu funkar det inte. Måste vara någon inställning hos mig, ska se om jag kan komma på vad. Lycka till med dagisstarten, kommer säkert gå jättebra.

annasv: Jag inser att vi har det bra och är väldigt imponerad av alla som lyckas resa och göra saker med många barn.