lördag 31 januari 2009

latlördag

Jag frossar i lördag idag. Mannen träffar kompis. Sonen sover. Jag har diskat, stoppat i en maskin och städat badrummet. Nu har jag ägnat lite tid åt att botanisera i den där svenska musiktjänsten som alldeles lagligt streamar så mycket musik man vill. Jag älskar den. Och att några gnällspikar ondgör sig över att all musik inte finns tycker jag man ska strunta i. Det är ett fantastiskt utbud. Det är lagligt. Och om man står ut med lite reklam och har en invite så är det alldeles gratis. Nu ska jag lyssna på Esbjörn Svenssons Trio, äta blodapelsiner och läsa bok. Mer lördag åt folket!

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Latlördag låter ljuvligt. Och tänk, snart är det lördag igen.

Anonym sa...

Latlördag är inte helt fel. Jag har varit hemma och sjuk nu i två dagar men sonen har varit pigg och därför varit på dagis. Det är lite lyxigt att få tid helt själv även om man är lite sjuk.

Hoppas ni får en bra helg och njut nu av att lyssna på bra musik det skall jag också göra :-)

e sa...

yogamamma: Det är juvligt och eftersom jag bloggar så sällan så är det väldigt snart lördag igen :)

en mölnbobo: Hoppas du kryar på dig snart, men som du säger det kan vara skönt att bara ligga och slappa ibland.