lördag 29 mars 2008

byxlös

Nej, jag går inte med rupman bar (även om jag iofs skulle behöva shoppa ett par jeans). Men jag känner mig lite byxlös fast egentligen är jag boklös. Har läst ut boken i högerkolumnen och en till (har bara inte orkat blogga dem än). Började på en ny (Östergrens Fantomerna) som jag inte gillar. Skulle gå till Pocketshop igår men möten kom emellan så jag hann inte. Så nu sitter jag här och surar och hittar inget jag vill läsa trots att vi har alldeles för många överfulla bokhyllor. Tyvärr har mannen och jag inte riktigt samma smak när det gäller böcker. Och dessutom orkar jag inte släpa runt på en inbunden. Alltså har jag ingen bok på gång just nu. Det känns lite naket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser en SUPERBRA bok (ja, jag läser igen efter nästan 7 månaders paus!! ) som heter "Försvinnanden" av Jodie Picoult
kan rekommendera den varmt! Men jag vet inte vad du gillar för typ av böcker???// Camilla m. isak

Yogamamma sa...

Och jag har en trave med pocketböcket till salu i min bloppis. Där finns både Ladies och Jag går bara ut en stund. Finfina och brabraiga böcker :)

Matilda sa...

Ibland vill man bara läsa en tunn pocketbok. De går liksom snabbare och efteråt känns det så bra att det gick så snabbt, så är det för mig i alla fall, som för tillfället läser en inbunden Gullivers resor.

e sa...

camilla och isak: Den har jag inte hört talas om. Måste kolla.

yogamamma: Böcker i bloppisen låter föredömligt. Sådant gillas. Har dock börjat med en tegelsten så nu blir det ingen shopping på ett tag.

matilda: Exakt, ibland vill man bara kunna plöja igenom. Jag har precis läst en tunnis och börjat med en tjockis. Men en inbunden Gullivers resor vet jag inte om jag skulle orka med.