lördag 8 mars 2008

fredagsångest

Många har söndagsångest. Att det känns jobbigt att helgen är slut och man måste till jobbet. Tack och lov så slipper jag för det mesta söndagsångest. Igår konstaterade jag att jag istället lider av fredagsångest. Det är alltid kul och förväntansfullt att gå från jobbet på fredagen. Mysigt att komma hem till familjen. Trevligt med middag tillsammans. Men sen blir jag så ofattbart trött. Så trött att jag nästan somnar i soffan. Inte orkar föra en konversation, se en film eller göra något alls. Och så får jag ångest. Ångest för att den värdefulla fredagskvällen försvinner iväg i en trötthetsdimma och mest blir jobbig. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Har slutat dricka alkohol på fredagar, försöker gå och lägga mig tidigt på torsdagar men inget hjälper. Fredagarna försvinner till John Blund.

För övrigt så undrar jag hur dålig Androlas låt var för att lyckas åka ut mot Nordman för deras låt var verkligen bedrövlig.

5 kommentarer:

Yogamamma sa...

Men du - vad är viktigast. Ditt jobb? Din familj?
Och jag håller helt med, Nordman är riktigt, riktigt usla. Pinsamt.

Anonym sa...

androla (vad fan är det för namn egentligen) var riktigt jävla skitdåliga!

Anonym sa...

Jag är alltid helt slut efter en arbetsvecka på fredagkvällarna. (Och jag har inga barn som håller mig vaken om nätterna.) Somnar i soffan och lägger mig ofta redan vid 23-tiden. Men det är inget jag har ångest över. Tvärtom! Tänk att få ha en kväll i veckan där det faktiskt är OKEJ att somna i soffan! Det är hur skönt som helst tycker jag.

Försök att acceptera att du är trött och njut av att kunna somna tidigt. Sen har du ju hela lediga lördagen och söndagen framför dig, som du antagligen är piggare på än om du tvingar dig vara vaken på fredagkvällar, bara för sakens skull.

Anonym sa...

När jag jobbade var fredagar värsta dagen, man var helt slut efter veckan och somnade jämt tidigt. Tror många har så.

e sa...

yogamamma: Huvudet på spiken.Du anar inte vilken lång utläggning jag precis höll på att skriva :)Har en tendens att gå i försvarsställning när någon tar upp min relation till jobbet. Antar att det säger det mesta...

mr: De måste verkligen ha varit det för Nordman var riktigt dåliga.

alexia: Ja, du har rätt. Men jag vill ha allt!!

en mölnbobo: Jag har nog alltid varit trött på fredagar men det är först nu som jag tycker att det är slöseri med tid.