lördag 8 mars 2008

H&M + Fabric Scandinavien = :-(

Jag gillar H&M. Jag gillar Cheap Monday. Det borde inte vara något problem, men ändå gillar jag inte att H&M köpte Fabric Scandianvien. Jag har haft lite svårt att sätta fingret på varför. På H&M köper jag slit-och-släng kläder, på Cheap Monday köper jag kul kläder. När jag går in på H&M så tittar jag igenom kläderna på samma sätt som i andra butiker. På Cheap Monday/Weekday tittar jag med ett förväntansfullt leende på läpparna. Jag tror att H&M varken vann eller förlorade på affären ur varumärkesperspektiv medan Fabric Scandinavien bara förlorade. Tyvärr.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

o den där affären hade jag inte en aning om. Vilken tur att jag har bloggar som uppdaterar mig på vad som händer i världen

Anonym sa...

Helt ening! Jag blev jättebesviken när jag läste om det där.

Anonym sa...

"enig", skulle det ju stå :)

e sa...

yogamamma: Japp, jag rapporterar om alla viktiga händelser. Så här långt är det den här affären och Nobelpriset i litteratur ;)

alexia: Visst är det trist! Jag gick och muttrade lite surt hela dagen.