söndag 9 mars 2008

tidsresa

DeepEdition har en kul/ångestfylld utmaning. Vad gjorde du för 5, 10, 15 och 20 år sedan?

20 år - Gick ut 9:an, såg fram emot gymnasiet och att därmed vara nästan vuxen. Om det inte nyligen hade landat inbjudan till 20-års jubileumsfest så hade jag garanterat inte trott att det var så länge sedan.

15 år - Var i studentstaden. Pluggade lite och roade mig mycket. Som en bekant sade "det var år i solen". Inte så att jag skulle vilja göra det igen men det var otroligt roligt och jag vill inte vara utan den tiden. Förutom en man fick jag med mig mycket goda vänner och ett jobb därifrån.

10 år - Hade mitt första riktiga jobb efter studietiden. Ett jobb som jag hamnade på av en slump och som gav mig inriktningen på mitt yrkesliv så här långt.

5 år - Jobbade och planerade bröllop, gifte mig med mannen och hade en långledig sommar för första gången på säkert 15 år.

Polisen DeepEd kom på mig med att inte skicka vidare så jag utmanar Gammelmamman, Matilda och En Mölnbobo.

8 kommentarer:

deeped sa...

örru... du glömde att skicka utmaningen vidare :)

e sa...

deep.ed: Ja, ja tjata ;) Jag har skickat vidare nu.

Anonym sa...

Kul att kika in hos er som vanligt. Kul att se var du var för ett tag sen i livet ;-) Kram

Anonym sa...

Anonym.. Hihi.. Det var ju jag.. Superquinnan med Isak.. sorry...

e sa...

superquinnan: Hej, hej, ja en del saker känns verkligen avlägsna.

Matilda sa...

Kul utmaning. Dessvärre är mitt minne så kasst att jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde för fem år sedan. Hur gammal var jag då? ;)

Anonym sa...

God damn! Det tog ett tag men nu är den genomförd. Läs och begrunda. Och tack för utmaningen.

e sa...

matilda: Du var säkert en strålande ungdom förm fem år sedan, det var nog vi alla ;)

gammelmamman: Då ska jag gensat kolla hur det står till med historiekunskaperna.