söndag 20 juli 2008

att göra val

Massor av tankar som snurrat i huvudet idag. Åkte själv tillbaka till stan för att börja jobba imorgon. Vill inte. Är inte utvilad och färdigsemestrad. Det var tungt att lämna sonen. Han har blivit så mammig nu när vi har hängt varje dag. Inte långt tills vi ses igen men jag vill inte vara utan honom alls. Vill spendera mer tid med sonen. Läsa böcker, hälla vatten, mysa, upptäcka världen.

Snart är det dagisstart och just nu känns det inte bra alls. Jag förstår inte vad meningen är med att göra andra saker än vara med sonen. Visst vet jag att jag inte blir en bra mamma om jag inte får vara jag också. Får jobba som jag älskar (för det mesta utom precis just nu). Men jag kan inte låta bli att fundera på om jag gör rätt val. Intalar mig själv att det är nyttigt att fundera och ompröva men långt inne så har jag en gnagande känsla av att jag faktiskt inte omprövar alls utan bara konstaterar att "så här är det". Och då kanske jag borde lyssna på den där känslan istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det svårt? Jättesvårt! Om jag hade möjlighet skulle jag jobba halvtid och få det bästa av båda världar. Tror jag.

Kram,
AnnaSv

e sa...

annasv: Det är otroligt svårt. Men det kanske är så här det kommer att vara, att man slits mer än tidigare mellan olika saker.