tisdag 29 juli 2008

tidningar och underkläder

Jag har gjort två trevliga bekantskaper. Den ena är magasinet Filter. Jag vet att det är ett tag sedan första numret landade men jag har inte hunnit bläddra förrän nu. Långa reportage som går på djupet och några kortare artiklar om musik, mat etc med kul infallsvinkel. Jag tycker mycket om. Dessutom är det skönt format.

Den andra trevliga bekantskapen är Åhléns Citys nya underklädesavdelning. Först suckade jag när jag såg stora skyltar om att den flyttat upp till fjärde våningen. (För det är ju så jobbigt att åka rulltrappa tre våningar till...) Väl där uppe så kunde jag konstatera att den dessutom inte var helt klar än. Trots detta så var den riktigt bra. Den är stoooor. Mycket från många märken, bland annat en gammal favorit som har varit svår att hitta. Jag ska nog orka prova någon gång när jag har lite mer tid. Hela avdelningen går i cremefärgat, lila och svart och omklädningsrummen var snygga, fräscha och trevligt belysta (dvs man kände sig inte som en övergödd val). De har dessutom underkläder i alla prisklasser viket är ett extra plus.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

Åh underkläder...jag är så dålig på det där. Det finns så mycke snyggt och så slutar det i alla fall alltid med att jag köper vitt och svart i något slags basic. Tråkigt men enkelt.

Anonym sa...

Tack för tips! Ska titta in på Åhlens citynästa gång jag är i stan.

Hur mår du förresten? Snörvlar du fortf? Hoppas inte!

Kram,
annaSv

Det Mörka Hotet sa...

Jag brukar också sucka högt när jag går igenom underklädesavdelningar...!

e sa...

yogamamma: Ja, men det blir ju så lätt så för att man inte orkar hålla på och prova och så vill man vara praktisk så det passar ihop iaf lite. Jag köpte också det gamla vanliga den här gången. Men jag ska ta mig en tur till Å City och shoppa lite nån dag.

annasv: Gör det, jag blev mycket glatt överraskad. Dock vet jag inte hur kunnig personalen är för jag frågade inte om hjälp. Och snörvlandet har slutat, tack för omtanken.

det mörka hotet: Undvik i så fall underklädesavdelningen på Åhléns City det skulle bli som suckarnas dal :)