måndag 7 juli 2008

skåpfynd

Var desperat sugen på vitt vin häromdagen. Kändes extra lämpligt efter att ha läst artikeln om bag-in-box-föräldrar i senaste Vi föräldrar. Hur som helst så orkade vi inte gå till Systemet. Istället rotade jag runt i spritskåpet. Det är en garderob i hallen där vi förvarar enorma mängder sprit (mer eller mindre konstig) eftersom det nästan aldrig går åt något. Långt där inne hittade jag en flaska vitt. En present från en arbetsgivare en gång i tiden. Googlade för att hitta lämplig mat och blev lite förvånad när jag såg priset. Men eftersom jag hellre dricker champagne på tråkiga tisdagar än på nyårsafton så tyckte jag det var ganska lämplig måltidsdryck för två trötta småbarnsföräldrar en vanlig dag i en stökig lägenhet. Och det var gudomligt gott

5 kommentarer:

Camilla sa...

oj vad trevligt det lät! Hoppas det smakade gott.

Matilda sa...

har ni redan tisdag där du bor? jisses, då förstår jag att ni är trötta! ;)

e sa...

camilla: Det smakade mycket gott!

matilda: Tisdag hela veckan och champagne vareviga dag. Du förstår ju själv varför småbarnsföräldrar är konstant trötta ;)

Anonym sa...

hahaha.. vi har också "spriten" i en garderob men hör och höpna i Solbebisens rum. Snart knackar völ Soc. på dörren. HAHAHA. Kram och tack för fint inlägg.

e sa...

issevisse: I Solbebisens rum?! Ha, ha ni är värre än oss ;) Skönt att höra.