söndag 27 juli 2008

snörvel

Jag har blivit förkyld. Inte för att det är kul att vara förkyld annars men det känns så otroligt ofräscht att vara det på sommaren. Sonen var lite småsnorig häromdagen så det är förmodligen han som bjuder. Han är frisk och pigg. Hoppas det inte blir som vanligt, han är snuvig en dag och jag är sänkt i en vecka.

För övrigt så är det lite ombytta roller. Tidigare så var det bara jag som dög vid nattningen. Nu är jag inte med. Jag duger definitivt fortfarande. Lite för bra. Sonen busar, pillar mig i ansiktet, leker osv när jag är med. Jag blir otålig. Sonen fortsätter hålla igång osv. Så nu sitter jag här och väntar på att mannen ska natta klart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sommarförkylningar är jäkligt jobbiga. Man blir aldrig av med dom (sa hon, sådär lagom peppande och positivt. Sorry). Hoppas att du piggar på dig snabbare än snabbt. Varför inte passa på och ta en läkande power-nap när mannen nattar?

No-one sa...

Hoppas du snart kryar på dig!

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du kryar på dig (i sommarvärmen)!

e sa...

gammelmamman: Hm, det där med powernap hade ju varit smart. Varför tänkte jag inte på det?!

pixalexia och det mörka hotet: Tack.