söndag 7 september 2008

20

Sonen har hunnit bli 20 månader. Jag ligger jättetrött i soffan och hör hur sonen sitter i köket och skålar med mannen. Det ska skålas i tid och otid. Det är ett fasligt vattenpimplande hos oss.
Äter: Fortfarande allt. Dock lite mindre portioner käns det som. Risotto och vindruvor är favoriterna. Och gärna ganska kryddstark mat.
Leker: Favoriten just nu är att diska. Det blir faktiskt ganska rent. Åka runt på sin bil och kolla på ånglok på YouTube är andra favoritintressen. Laga mat på leksaksspisen är fortfarande högt på agendan.
Pratar: Hela tiden. Nya ord är skor, skål, mormor, morfar och kiwi. Med ganska kreativt uttal. Till djurljuden har han lagt till lejon, orm och apa. Gulligast är fortfarande elefant, startk inspirerat av Fem myror-skivan.
Sover: En till två timmar efter lunch och helt ok på nätterna, dock snurras och låter det mycket så jag blir väckt några gånger per natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst växer det fort. Och jag kan inte undgå att tänka "shit, fan, jag hade två ungar då, när den "största" var 20 månader.Med en liten knodd på fyra veckor." Jag kan knappt fatta att jag orkade med det. Nu. Idag.

e sa...

kaffeflickan: Ärligt så är jag grymt imponerad. Jag hade aldrig orkat. Men jag antar att det är som med det mesta när det gäller ens barn. Man bara gör utan att reflektera och orkar hur mycket som helst.