söndag 28 september 2008

jodå

Det blev en tuff vecka. Och det kommer fler. Min kropp är så trött att jag inte orkade göra något alls i lördags. Jag ville inget och orkade inget. Allmänt gråtmild. Trots låååång sovmorgon. Idag var det lite bättre men inte bra. Sonen är så ofattbart mammig. Läste igenom gamla inlägg och såg att mannen nattade sonen den 12/9. Det är inte aktuellt längre. Inte alls. Bara mamma som duger. Man behöver inte vara Einstein för att förstå varför. Mannen drar ett stor lass med familjebestyren nu. Jag försöker så gott jag kan. Det duger för mannen men inte för mig.

Jodå, jag har den där boken om duktiga flickor med en bettskena på omslaget. Den som var så populär för några år sedan. Jag kommer inte ihåg vad den heter och jag har inte läst den. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en tidning. Någon som har tips på en bra bok förresten? Lite verklighetsflykt skulle inte skada.

5 kommentarer:

No-one sa...

Bra boktips: Människohamn av John Ajvide Lindqvist, Flyga drake av Khaled Hosseini, Stieg Larson-triologin, Philipa Gregorys böcker om systrarna Boleyn, Elsie Johanssons böcker om Nancy (Mosippan, Nancy och Näckrosträdet).

Att vara mamma sa...

En av de bästa böcker jag har läst i år är Och vet inte vart av Astrid Flemberg Alcala. Den rekommenderar jag mycket varmt. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127027007

Hoppas att du får lite tid till avkoppling snart, låter som om du har en tuff period nu.

Yogamamma sa...

Blev nyfiken på Att vara mammas boktips, den har jag missat helt, men vill gärna läsa. Så jag tipsar nog också om den :)

Eller Fenixprocessen, av Elisbeth Lesser, men du gillar kanske inte utvecklingsböcker?
Snabba Cash är annars väldigt bra tycker jag.

Hoppas att du får lugn och ro i kropp och själ snart. Du verkar behöva det. Kram!

e sa...

pixalexia: Tack för tips! Jag slog till på Glasfåglarna av Elsie Johansson. Men Gregory var en stark kandidat och Lindqvist ska jag läsa eftersom jag älskat hans andra böcker.

att vara mamma: Tack för spännande boktips, den hamnar definitivt på listan. Avkopplingen kommer men det är ett tag kvar.

yogamamma: Tack för tips. Jag är inte så mycket för utvecklingsböcker även om jag nog borde. Lugnet kommer, det brukar göra det men det dröjer lite till. Kram till dig.

Anonym sa...

Usch för tuffa veckor, brukar jag tänka. Men så ändrar jag mig och tänker, man måste ha det tufft ibland för att uppskatta livet när det går på räls. (Fast när gör det det?)

Boktips? Jag tipsar alltid om den sista jag läst och den senaste boken jag läste heter "Gunillas man försvann" och är skriven av Gunilla Söderholm och Ulla-Lene Österholm. En sann historia om hur Gunilla kämpade ensam med två barn när hennes man helt enkelt bestämde sig för att försvinna och lämna henne, barnen och en massa skulder.

Helt ok bok, inte världens bästa men ibland är det skönt att bara läsa och inte behöva tänka...

Kram,
AnnaSv