söndag 21 september 2008

inte anonym i POP-land

Varje gång jag är i parken med sonen inser jag att vi bor i Polarn och Pyret-land. Tur att de har många färger i sortimentet så det blir lite variation. I vår homogena lilla förort finns också två tydliga linjer. Antligen klär man sitt barn i tvärtom färger, dvs rött tilll pojkar och blått/brunt till flickor eller så väljer man (POPs) ljusblå eller ljusrosa fleece och sätter blått på pojkar och rosa på flickor. Vi går på tvärtomlinjen med röd mössa och fleece till sonen. Polarn och Pyret förstås vad annars.

Tidigare när vi var i parken så var vi ganska anonyma. Vi träffade några grannar ibland men vi kände inte så många barnfamiljer i vårt område. Nu är det dagisföräldrar överallt. I parken, på väg till t-banan och på ICA. Ingenstans är man anonym och kan gå omkring och sura. Alla är trevliga men ibland vill jag kunna böja ner huvudet och slippa träffa någon jag känner. De dagarna får jag väl hålla mig inne i fortsättningen eller åka till någon annan förort.

4 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Lustigt att du skriver om Po.p just idag, när sambon och jag har haft en diskussion om Po.p (han tycker att det verkar råda hysteri kring Po.p-kläder och jag försvarar det med argument om kvaliteten).

I min blogg finns en utmaning till dig!

e sa...

att vara mamma: Jag är inne på kvalitetsspåret och att storlekarna räcker så länge :) Ska ta mig an utmaningen direkt.

Anonym sa...

Vi har nästan inga POP plagg, när jag tänker efter så är det nog bara en pyjamas som vi har. När Melvin var liten så köptes stl 40 från POP men det räckte i evigheter då storlekarna är så stora. Vi handlar nog mest på Lindex eller så köper vi olika danska märken eller nu senast Lollopard som är en favorit.

e sa...

en mölnbobo: Vi har massor av POP. Jag gillar också danska barnkläder men jag tycker storlekarna är lite knepiga, funkar inte så bra med sonens kroppsform.