lördag 6 september 2008

plastic burn out

Jag har kommit fram till att det enda jag egentligen tycker är kul att shoppa är smycken och väskor. Det räcker inte för att hålla värmen. Vissa affärer kan var kul att strosa runt i men att rusa igenom kedjor och varuhus i jakt på måsten är bara trist. När jag dessutom är borta så mycket från sonen vill jag inte ägna helgen åt att shoppa (på vardagarna hinner jag inte). Ibland blir det dock nödvändigt.

När sonen sov efter lunch åkte jag till stan. Jag är mycket nöjd med mig själv. På 2,5 timmar (inkl restid, försening i t-banan och en sväng förbi jobbet för att hämta glömda grejer) så lyckades jag shoppa:
- pyamas, två långärmade tröjor och tvåpack strumpor till sonen
- presenter som jag borde köpt för länge sedan (nu ska jag bara posta dem...)
- två par skor till mig (det här är lite av ett rekord, jag har kalle anka-fötter och vill inte ha så hög klack eftersom jag dels inte kan gå i jättehöga klackar och dels redan är 1,80 och tycker 10 cm klackar blir lite väl mycket)
- choklad (efter så duktig shopping var jag värd det - men om sanningen ska fram så var det dagens andra inköp...)

Hann hem för att gå till favvofiket och äta mellis med sonen. Han älskar att få vara stor kille och sitta i soffa och äta frukt medan jag och mannen dricker kaffe. Barnstolar är för bebisar. Sedan har vi inspekterat alla shoppingfynd ("koor, kooor" sade sonen entusiastiskt), kollat på ånglok och Barbapapa på YouTube, ätit min och sonens favoriträtt (risotto med lax och kräftstjärtar). En bra lördag. Nu sover sonen och det är dags för Vita Huset och vin.

Inga kommentarer: