söndag 21 september 2008

frågvist

Jag har blivit utmanad av Att vara mamma och eftersom jag var lite sugen på att göra en lista så kastar jag mig över utmaningen.

1. Vilken mat äter du ofta?
Överprissatt och trist sallad på jobbet. Laxfilé i ugn med fetaost. Mamma Scans ekologiska kötttbullar eller kryddig korv med grönsaker till. Enchiladas. Eftersom vi för en stundtals ojämn kamp mot de grönsakslådor vi får varje vecka så blir det många mer eller mindre otippade sallader och grönsaksblandningar.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Oftast sitter jag eller så gör jag en liten insats vilket ofta resulterar i att jag hänger i köket och pratar och dricker vin.

3.Var sitter du helst när du bloggar?
Soffan, ofta med TVn på (utan att titta ordentligt).

4. Köper du ofta Triss?
Inte så ofta. Tycker dock det är väldigt kul och spontanshoppar en då och då.

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
De allra flesta semestrarna faktiskt. Jag har njutit lika mycket av tre dagar i Köpenhamn som av tre veckor i Tibet. När jag har semester vill jag kunna bara vara i kombination med att kunna göra och upptäcka precis så mycket eller lite som jag vill. Jag är ganska anpassningsbar och entusiastisk så länge det inte handlar om att ligga i solen på en strand, då får jag myror i hela kroppen.

6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
Nyheter på SVT och TV4. Annars serier på 5:an (även om utbudet är uselt just nu) och frossar i reality program på 3:an när mannen inte är hemma (lite Anna Skipper får en alltid att känna sig som en bättre människa). Men just nu så tittar jag nästan bara på Vita Huset...

Jag utmanar alla som känner att de vill ägna sig åt en trevlig liten frågestund.

Inga kommentarer: