måndag 22 september 2008

sömnlös

Jag kan inte sova. Det brukar aldrig hända. Jag slukar den sömn jag får. Men inatt går det inte verkar det som. Jag somnade utan problem men så blev jag väckt av sonen som sov oroligt under en längre stund och nu är det kört. För varmt. För trångt. För många tankar i huvudet. Och så vetskapen om att det är en tuff jobbvecka. Saker jag måste förbereda som surrar i huvudet. Saker jag struntade i under helgen för att jag kände att jag behövde vara ledig. Det var tydligen en dålig idé. Och allt jag vill är att sova. Helst skulle jag vilja ligga i sängen och läsa en stund men det går inte för då väcker jag mannen och sonen. Men här kan jag ju inte sitta för då kommer jag inte somna alls. Ska göra ett nytt försök om en stund. Fyra timmar kvar tills jag måste gå upp...

12 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Å stackars dig! Dt är skitjobbigt attinte kunna sova, särskilt om det är många viktiga saker som ska göras.
Det hör väl i hop, stress och sömnsvårigheter.
jag brukar gnissla tänder så jag har alldeles ont i käkarna.
Suck, den som bara fick ligga på en strand och läsa en bra bok just nu.

The Female Dinousaur sa...

Hoppas du lyckades. Sömn är inte, som många tycks tro, överskattat. Den behövs. Men den kommer sällan när man börjar rabbla mantrat: "om fyra timmar måste jag upp"... "om tre timmar måste jag upp"... "om två timmar...".

Camilla sa...

Hoppas du fik sova till slut. Man ska aldrig ligga och tänka i sängen men hur lätt är det.. Kram och hoppas du har flyt hela veckan!

Matilda sa...

hoppas du fått sova lite mer nu... eller att john blund kommer på visit...

Matilda sa...

hoppas du fått sova lite mer nu... eller att john blund kommer på visit...

Anonym sa...

Usch, verkar som det är många tankar överallt i bloggvärlden nu. Är det hösten som gör det? Ta hand om dig. Kram

Anonym sa...

Jag har jättesvårt att somna om när jag blir väckt på natten. Superjobbigt! Jag brukar tända lampan och läsa, det är ingen som vaknar av det fastän jag tror det innan.

Kram,
AnnaSv

No-one sa...

Huvaligen, hoppas du lyckades somna om. Man blir ju helkonstig när man inte får sova... I alla fall jag :)

e sa...

fru tattoo: Jag brukar nästan alltid kunna sova. Däremot biter jag ihop käkarna så hårt jag kan. Inte bra.

gammelmamman: Den kom till slut men lite väl sent. Räkna timmar eller får eller något annat brukar vara bästa sättet att hålla sig vaken.

camilla: Jag fick sova lite och veckan var ganska ok. Kram till dig.

matilda: Skulle behöva pallra mig iväg till sängen i tid också...

issevisse: Vet inte om det är hösten. Men kanske, det är ju uppstart för mycket.

annasv: Jag blir väckt hela tiden så jag är gansk van vid att somna om men ibland går det inte. Läsning är uteslutet för vi har varit tvungna att möblera om för sonens skull och konsekvensen är att min lampa lyser upp hela mannen.

pixalexia: Man blir helknasig. Jag brukar känna mig bakis när jag är riktigt trött. Känns orättvist, att man bara får baksmällan men har missat partyt.

No-one sa...

Exakt så är det, bra beskrivning av tröttkänslan efter en sömnlös natt: bakis men har missat partyt! Precis så.

Yogamamma sa...

shit, det där känner jag igen från tiden innan jag kraschade. Sen lärde jag mig meditera och med det kommer sömnen alltid av sig själv, lätt och enkelt, hur svårt livet än är. Jag har liksom lärt mig att det inte spelar någon roll att grubbla på natten.

e sa...

pixalexia: Orättvist är ordet sa bull.

yogamamma: Jag har sällan problem att sova men då blir stressen desto störr när det inte funkar. Du har ju rätt, det hjälper inte att grubbla på natten. Man kommer inte på något smart just då ändå.