söndag 7 september 2008

övermod

Ungefär vid den här tiden varje söndag drabbas jag av lite övermod. Jag tänker att jag kommer vara ofantligt effektiv på måndag morgon så jag kan lägga ihop datorn och sluta jobba nu. Sedan kommer jag till jobbet på måndag morgon och undrar hur fan jag tänkte. Men just imorgon har jag fått två möten avbokade. De överlappade iofs varandra så det är ju en himla tur att åtminstone ett av dem blev inställt. Det gör att jag tror att jag ska hinna väldigt mycket och att det inte ska dyka upp några panikpuckar som måste lösas istället för det jag har inplanerat. Alltså kan jag vara ledig nu. Jag tror jag tror på det och så får jag ta smällen imorgon när det blir dags att tjurrusa genom dagen. Så får det bli.

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

ja, att leva här och nu är oftast det smartaste. Ingen idé att oroa sig innan, då kan man ändå inte påverka något. Så försöker jag i alla fall att tänka. Hoppas att du lyckas och att måndagen blir bra.

Fru Tattoo sa...

Hej och tack för nomineringen jag blev väldigt glad! Och vilken tjusig motivering dessutom!
Men jag kommer inte att nominera vidare, jag har inte tid med det just nu.Se här, nu sitter jag och läser din blogg när jag BORDE plugga. Dax att ta tag i saken, inte skjuta upp.
Jag fick soppators i morse så hela dagen är förskjuten.... jag skyller på det.

e sa...

yogamamma: Jag börjar äntligen inse att det inte är lika bra att inte oroa sig. Det är ändå ingen idé. Men ibland är det svårt att låta bli.

fru tattoo: Varsågod, det är du värd. Man måste faktiskt inte nominera själv bara för att man blivit nominerad ;) Hoppas pluggandet gick bra idag. Det är lätt hänt att bloggar blir noggrant lästa, blommor övervattnade etc när man ska plugga. Vore smidigt om det liksom kunde ploppa in i huvudet bara :)