lördag 6 september 2008

niger och bockar

Jag har blivit nominerad av världens bästa Gammelmamma. Om det inte varit hon som nominerat mig så hade jag definitivt nominerat henne. Men nu måste jag välja ut sju andra. Det är svårt för helst vill jag ha med hela min lista. När jag funderar på vilka bloggar jag läser så inser jag att det är många småbarnsmammor, inte så konstigt kanske eftersom jag började blogga när jag var föräldraledig med sonen.

Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar.
1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg.
2. Länka till personen du fick nomineringen av
3. Nominera 7 bloggar
4. Länka till de bloggar du nominerat
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade.
Ok, efter lite vånda så blir det så här:
Att vara mamma - Småbarnsmamma med funderingar och reflektioner med hög igenkänningsfaktor om livet met barn.
Flaskmamman - Mamma med en dotter i samma ålder som sonen som skriver om hela livet och kärleken till sitt barn.
Linda K - För ständiga uppdateringar och en skön mix av mode, böcker och allt annat. Dock bör wardrobe diary undvikas om man vill slippa komplex, i alla fall i mitt fall.
Om jag var din hemmafru - Jag lagar nästan aldrig mat men det är omöjligt att inte bli inspirerad av de här texterna och recepten. Mat är kul.
Stockholmsvardag - En blogg helt utan barn, istället finns jobb, hus, man, katt och en massa annan trevlig läsning. Och ofta med foton.
Yogamamma - Jag har testat yoga en gång och insett att det verkligen inte är något för mig och ändå kan jag inte låta bli att undra om jag inte borde ge det en chans till när jag läser Yogamammas engagerande texter. Vackert om yoga, föräldraskap och jaget.
Fru Tattoo - Jag har precis hittat till hennes blogg. Ger andra perspektiv på livet vilket är otroligt skönt.


5 kommentarer:

Linda K sa...

gulle dej! :D

Att vara mamma sa...

Åh, tack, vad glad jag blir!

Ska försöka ta tag i att själv nominera, när jag hinner.

e sa...

linda k och att vara mamma: Ni är verkligen värda en nominering båda två.

Yogamamma sa...

Åh, tack! Vad glad jag blir och vad hedrad jag känner mig. Kram till dig.

e sa...

yogamamma: Det är du värd. Kram tillbaka.