fredag 31 oktober 2008

fredagsrevolution

Vi har inte ätit enchiladas. Vi har varit på restaurang. När vi ätit upp varmrätten så pekade dock sonen på dörren och sade sitt namn. Vi fattade piken. Ingen efterrätt utan hem till lek, bus och lite dvd (jag tjuvbloggar medan sonen kollar). Men jag klagar inte, vi hann med två rätter i ganska lugn och ro. Sonen är tapper. Under storstadssemestern har vi ätit lunch, mellis och middag ute så jag är förvånad att han accepterade ännu ett restaurangbesök. Under semestern lyckades vi dock hitta restaurang med lekhörna. Fler ställen borde ha det. Alla var glada och vi spenderade mer pengar än vi skulle gjort annars eftersom vi kunde sitta kvar längre. När sonen somnat ska vi dricka mer vin och titta på ehrm Vita Huset. Jag gillar fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar oxå fredag!

Storebror brukar säga att fredag är den bästa dagen. "Varför?" undrar jag då. "För då vet man att det är lördag dagen efter!"

Såklart!

Kram,
AnnaSv

Att vara mamma sa...

Härligt att du producerat inlägg i så rask takt efter din frånvaro, har saknat att läsa dina ord. Vad underbar er semester låter, och välbehövlig. Ha en fin helg!

Camilla sa...

Vilken bra etikett, Guldkant! Låter som en härlig kväll. Här myser vi också med lite vin..

e sa...

annasv: Han är klok storebror, det är ju precis så det är.

att vara mamma: Tack snälla du. Vi får se om det håller i sig nu när jag börjar jobba igen...

camilla: Ibland behöver jag påminna mig om livets guldkant. Härligt att ni också myser.