fredag 3 oktober 2008

saltå

Läste precis senaste Filter (en riktigt favorittidning för övrigt, väl värd sin nominering till bästa tidskrift). De har en intressant artikel om antroposoferna i Ytterjärna och Saltå Kvarn. I början av artiklen tas biodynamisk odling inklusive nedgrävda djurkranier och urinblåsor upp. Och jag hör definitivt till dem som blir mycket skeptisk när jag läser sådant. Det slår mig att jag fakiskt inta har haft riktig koll på vad biodynamisk odling innebär. Det är spännande och intressant att läsa om vilken resa Saltå Kvarn har gjort. Och vad en snygg förpackning kan göra. De har verkligen lyckats med sin marknadsföring. Men det visar också på vikten av uthållighet och tajming. Mina skåp är fulla av Saltå produkter. Och kommer fortsätta vara det. Nedgrävda urinblåsor eller ej.

4 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Från mitt hus tar det ca 20 min att åka till Saltå kvarn, jag har aldrig varit där och jag har aldrig köpt något från dem i affären...
Men jag ser huset från motorvägen när jag åker förbi.
Den är hög och orangeaktig.

e sa...

fru tattoo: Åk dit och fika. Fantastiska kanelbullar. Jag har varit på utflykt dit en gång men kan absolut tänka mig fler. Butiken är miniliten men de hade massor av gott bröd.

Anonym sa...

Jag vann faktiskt en bok från Saltå, får den levererad på tisdag kväll, ska bli kul att se vad den innehåller.

Kan du inte maila mig när du ska till Saltå nån gång, kanske kan vi ses där med våra söner?
Jag har aldrig fikat där utan min mamma har bara varit där och handlat kanelbullarna :-)

e sa...

en mölnbobo: Jag har deras kokbok, hoppas det är den du får för den är jättefin.

Jag ska definitivt höra av mig nästa gång vi planerar en utflykt dit. Vet inte när det blir men kanelbullarna är livsfarliga :)