torsdag 30 oktober 2008

höstmys

Regn och blåst. Vi har ätit chili con carne och haft tända ljus. Sonen snusar i sängen (sin egen!!). Jag har försökt återskapa ett te jag drack på semestern. Det var äppelte med färsk ingefära. Tror jag. Enligt mannen så mixade de ungefär ett halft glas ingefära och sedan hällde de på te. Jag har köpt ett äppel- och fläderte och rivit ner färsk ingefära. Det blev inte samma sak. Tror man kanske ska sila bort ingefäran. Det är grymt starkt. Men gott. Borde rå på den efterhängsna snuvan. Nu ska jag sippa ingefärste och titta på Vita Huset.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Härligt att sonen sover i sin egen säng. Det låter ju onekligen som om du behöver få sova ut, utan honom bredvid dig (hur mysigt det än är)
Trevlig allhelgonahelg ösnkar jag dig. Och ditt te låter gott!

e sa...

yogamamma: Det är fantastiskt att få flera timmars ostörd sömn. Jag inser att jag börjar bli mig själv igen. Hoppas du också får en skön helg!