fredag 10 oktober 2008

läst: Children of the Revolution

Children of the Revolution av Dinaw Mengestu
Ibland vill jag läsa något som är helt annorlunda mot det jag brukar läsa. Om något som jag inte vet något om. Ett sammanhang som måste få mig att tänka. Då väljer jag gärna romaner som fått någon typ av pris. Jag inbillar mig att den inte kan vara jättedålig då.
I somras var jag här och botaniserade. En bokhandel där man alltid kan hitta något nytt. Det blev en bok om en etiopisk flykting som driver en liten butik i Washington i ett nedgånget område i förvandling. Om hur han försöker hitta sin plats och ändå vara sig själv. Ibland tyckte jag om den, ibland tyckte jag den var för långsam. Tyvärr läste jag den under för lång tidsperiod. Eftersom vi är inne i en Vita huset period så blev det lite extra intressant. Men det är inte en av de bästa böcker jag har läst. Intressant för att den gav nya perspektiv men den fastnade inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er. Kul att du gillade sakerna i trä.. De kommer in senare under oktober! Väntar på dem från DK ;-) Hoppas allt är bra med er i vardagen med livet. Här rullar det på. Stor kram

e sa...

issevisse: Härligt, bara de kommer före jul :) Kram.