lördag 18 oktober 2008

kartlagd

Det är ett himla liv om att ICA skickar riktad reklam. För det första är det någon som trodde att de inte registrerade vad man köpte med kortet? Det är väl klart att de gör det. Allt man köper med kort registreras. Alla kort. Det kan man ha synpunkter på men om man inte gillar det får man välja att inte använda kort. Organisationen Sveriges Konsumenter är helt ute och cyklar. Personligen tycker jag det är toppen att få riktad reklam. Jag har länge irriterat mig på att ICAs erbjudanden alltid var helt ointressanta för oss. Vad är meningen med att ha ett kundkort om man inte får relevanta erbjudanden?

Nu har vi fått våra personliga erbjudanden. Kanon. Vi fick rabatt på massor av ekologiska varor, tex laxfiléerna som är svindyra. Det enda jobbiga var att vi fick rabatt på Fazers choklad. Undrar varför...

5 kommentarer:

Camilla sa...

Jag är också supernöjd, fick massa bra erbjudande.Lite farligt dock med chokladen.. kram

Anonym sa...

Jag håller med! Tycker man att integriteten är SÅ himla viktig att man inte kan bjussa på matinköpen, då är det faktiskt helt ok att låta bli att dra kortet. Människan vill tydligen handla på rea, men inte erkänna vad. För min del är det toppen, jag äter mycket ekologiskt och vegetariskt och rabatterbjudandena har sällan lockat mig, men nu blev jag jätteglad när jag fick bonusbeskedet!

e sa...

camilla: Farligt och avslöjande :)

jenny: Jag insåg idag att vi redan utnyttjat hälften av erbjudandena. Totalt fler än vad vi nog utnyttjat de senaste åren. I mitt perspektiv så är hela poängen med att ha ett kundkort att få anpassade erbjudanden.

Anonym sa...

O ja, äntligen bra erbjudanden. Själv var jag lite orolig över att det enda onyttiga var sorbet.. Vi måste unna oss mer onyttigt i familjen S.

e sa...

issevisse: Verkligen skärpning ;) Jag hoppas på rabatt på B&J nästa gång. Men det kanske är för bra...