onsdag 22 augusti 2007

reklam

Jag får helt nya typer av reklam nu för tiden. Idag kom det ett prov på fruktgröt tex. En del är bra. Mycket är ointressant. Blev dock lite glad när jag upptäckte att ett en av de kedjor där jag handlar mycket och har klubbkort har fattat galoppen och noterat mina ändrade köpmönster. Hela deras utskick inklusive rabattkuponger handlade om barnkläder/leksaker. Tidigare brukade jag få erbjudanden om dammode och smink. Och nej, jag har inga problem med att de registrerar vad jag köper. I så fall skulle jag inte använda klubbkort. Jag vill ha riktad, relevant reklam. Tänk om ICA kunde lära sig det också.

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag gillar de här utskicken man börjar få nu när de fattat att man har bebis, ser fram emot lite blöjprover också :-)

e sa...

en södertäljebo: Vänta bara, snart börjar det rasa in i brevlådan. Tyvärr tycker jag mycket är skräp men det kommer en och annan bra grej också.

Unknown sa...

Lustigt, jag tänkte på exakt samma sak idag. Gillar faktiskt att de har koll på vad jag vill ha.

e sa...

louise: Ja, det känns som ett sådant slöseri med en massa irrelevanta utskick. Jag blir jätteglad när jag får ett erbjudande med något som jag vill ha. Dessutom måste företagen få betydligt lägre marknadsföringskostnad per såld enhet genom riktad reklam.