måndag 27 augusti 2007

försäkringskassan

Jag har ringt Försäkringskassan två gånger och ställt exakt samma fråga men fått olika svar. Misstänker dessutom att jag fortfarande inte fått ett korrekt svar. Anser mig vara normalbegåvad men förstår inte hur det här med föräldrapenningen fungerar. Ibland misstänker jag att de jag pratat med på Försäkringskassan inte heller förstår. Har precis försökt ringa igen. Efter ett att ha knappat in ett antal olika val får jag ett meddelande att kötiden är mer än två minuter. Inga problem, jag kan vänta. Telefonrösten ber mig knappa in mitt personnummer. När jag gjort det får jag veta att det är hög belastning och att jag ska ringa senare. Kan de inte komma på det lite tidigare?! När jag sedan väljer återuppringning på telefonen så fungerar inte det eftersom jag har knappat in personnummer etc. Problemet med återuppringningen är väl inte Försäkringskassans fel. Men nästan. Jag blir galen.

6 kommentarer:

Att vara mamma sa...

Visst är det frustrerande när man inte fattar sådana saker som man som normalbegåvad eller mer borde fatta, för att det brister i information. Vid sådana tillfällen tycker jag alltid så synd om folk som inte alls är begåvade - hur sjutton ska de förväntas klara av sådana saker?

Yogamamma sa...

men å vad irriterande. Och jag som precis tänkt ringa dem också. Eller du kanske vet svar på frågan - om man får högre lön nu ska det rapporteras till FK eller sker det automatiskt OCH påverkar det min föräldrapenning nu?

Superquinnan sa...

Ja FK är inte direkt mina favoriter. Fast nu har jag en hadläggare som är SUPERBRA. Hon har koll, men det verkar snarare ett undantag.

e sa...

att bli mamma: Det känns som att man måste vara ett envist kontrollfreak för att ha en chans att få ett vettigt besked. Extra hemskt att det är de mest utsatta som behöver FK mest. Jag orkar ju hålla på och bråka och dubbelkolla men de som inte orkar det...

act as if: Jag har inte en susning. Spontant så skulle jag dock inte lita på att något rapporteras in atuomatiskt... Men högre lön låter trevligt :) Lycka till!

superquinnan: Kan jag få adoptera din handläggare? Eller kanske låna lite?

deeped sa...

Samma sak som jag och J kände när vi varit på information innan Solstickan skulle komma - vi fattadeingenting. Och vi anser oss båda vara way over normalbegåvade.

e sa...

deep.ed: Jag börjar tro att det inte går att begripa. Vi hann aldrig gå på nån info eftersom sonen hade så bråttom till världen men jag tror inte det hade varit till någon hjälp ändå.