söndag 5 augusti 2007

sista minuten

Man kan se det som en sport att gå på utställningar sista dagen. Man kan också se det som idioti. I mitt fall så är det så att jag alltid kommer på i sista minuten att en utställning jag vill se är på väg att stänga. Eftersom vädret är fantastiskt så trodde jag att det kanske inte skulle vara så mycket folk på Karin Mamma Andersson utställningen på Moderna. Jag hade fel. Det var ganska många som hade kommit på att det vara sista dagen idag och gick där och trängdes. Men det var en bra utställning. Och vi fick en trevlig promenad genom stan. Det är nyttigt med promenader. Och jag köpte ingen glass. Apropå mitt behov av viktnedgång så erbjöd kvällstidningarna idag varsitt alternativ: Carl-Jans lyxmetod eller TV-bondens kärleksmetod. Jag tror dock jag håller mig till min egen metod ändå.

Inga kommentarer: